Tuesday, May 11, 2010

Seven Tikkunim

The following is from Kol HaTor, chapter 5, part one. For the background, check t-h-e-s-e p-o-s-t-s.

תקון ראשון: השתוות. השתוות היינו מדות שוות בשני צבאות, רגליהם רגל ישרה, תצ"ט ופלגא מימינא ו-תצ"ט ופלגא משמאלא וכו'. וכן מבחינה זו על דרך המעשה שבין אדם לחברו להקמת אנשי אמנה בקו המשוה

על דרך הפשט: השתוות, היינו שעל כל אחד להשתוות עם הכלל, לא להתנשא, לא להתגדל על אחרים לא בגשם ולא ברוח. וזו כונת הגמרא "אין בן דוד בא עד שיהיו כל המדות שוות" - "עד שיהיו כל השערים שקולים"

(סנהדרין צ"ח)

This is the convergence of left and right, of Din and Chesed, at טצ"ץ. The Tikkun of the first Samech and the Tikkun of טצ"ץ are two aspects of the same - the equality of HaShem Tzevaot and Elokim Tzevaot. This was manifested in the six-day and Yom Kippur wars. On the side of Tum'ah, a similar equality was reached, as manifested by the oil boycot and the ubiquitous subsequent manipulations of Esav by Yishmael.

תקון שני: התעלות. התעלות ברוח ובמדות טובות בכת וסוד "מטטרון שר הפנים", בעליה בהתעלות דזיהרא עילאה מעלה התקיעות אשר חושבן שמו עולה "טצ"ץ ביסוד" והוא שרו של מב"י

על דרך הפשט: התעלות, היינו על כל אחד להתעלות ולהתרומם להתרומם מדרגת הבהמות והחומריות השפלה. לעלות ולהתרומם ברוח במידות, ברגש וחינוך, כי האדם העומד במקום אחד, היינו שאינו שואף לעליה רוחנית ואינו מתרומם בהשגות עילאיות דומה הוא לבהמה, ועלול לכל מעשים רעים, כחית השדה ח"ו

This is also convergence of Din and Chesed, at the time when their Tikkunim co-occur, after טצ"ץ. The Tikkun was realized while the powers of Tum'ah had their victory in the "Hitnatkut."

תקון שלישי: התכללות. התכללות בסוד א-ל שד-י במלוי האותיות ובסוד הכולל ובסוד "ציון מכלל יופי"

על דרך הפשט: התכללות - היינו שכל אחד, כל פרט בישראל צריך להתכלל בתוך הכלל. אין בפרט אלא מה שבכלל, כל ישראל ערבים זה לזה. כל פרט הוא חלק מהכלל, אין נפרד פרטי בישראל מכל הבחינות הן בהרמת קרן הכלל והן בעזרת אחרים. וגם בתוכחה זה לזה, כי לא חרבה ירושלים אלא בשביל שלא הוכיחו זה את זה

This is the Tikkun of Yesod, an aspect of Chesed. This was realized together with the co-occurrence of Din and Chesed of the previous Tikkun, during the same historical events. On the other side, at 66 of the left, uniquely evil souls came to power and joined forces - Ahmadinejad of Iran and Mashaal of Hamas.

תקון רביעי: התטהרות. התטהרות בסוד שכ"ז דטהרה עילאית שכבת טל אורות, שורש ומקום הטהרה ובסוד ג' הדרגות, האיר ושין (?) וארשתיך לי וכו' ונחתה ו' אל ה' לחבר מעבר הנשמות

על דרך הפשט: התטהרות (או התקדשות) - התטהרות מנטיות תאוות טבעיות המשחיתות את הגוף והנפש. התטהרות מהרהורי טומאה וכדומה, לשאוף לרוח טהרה המביאה לרוח הקדש

This is the Tikkun of years ה and ו of Machzor HaGadol פ"ה, after the previous Tikkunim. This Tikkun is a step further towards the full union of left and right. Spiritual nourishment reaches the physical. At the personal level, this is a profound awakening. To the Yachid, it is attainable at all times, but its Ribui has an appointed time, until there will be a critical number of Anshei Amana. Then is the time to establish Sanhedrin, ahead of 66 of the right.

תקון חמשי: התחדשות. התחדשות בסוד החדש הזה לכם, חדושי תורה בנגלה ובנסתר בסוד טצ"ץ ביסוד ובסוד "טית סימן יפה" שבג' עולמות פתח טוב בתורה סוד "אור חדש" על ציון, כי מציון תצא תורה - תתחיל תורת משיח צדקנו להגלות קימעא קימעא בעקבות משיחא

על דרך הפשט: התחדשות, היינו אחרי הדרגות הנ"ל צריך כל אחד לחדש חדושים בתורה ומעשים טובים, כי לכל אחד מישראל בעולם הזה יש שליחות מיוחדת, לגלות חדושים בתורה ולחדש וליצור פעולה טובה בעד הכלל בסוד "מעשה וחשבון"

This is the Tikkun of year מ of Machzor HaGadol פ"ה. For the Yachid, Hitchadshut is a direct consequence of the awakening. For the Tzibur, the growth takes time.

תקון ששי: התגברות. התגברות על כל כחות העמלקות בכח "שר צבאות" "בראש העם" ולהתנער מעמק העכור "כאשר ירים משה את ידו" וגבר ישראל ותמכו בו אהרן וחור בטוריא דתרי משיתין.

על דרך הפשט: התגברות היינו התגברות על רוח הטומאה הכללית, מי שכבר זכה לכל הדרגות הקודמות יש לו אז הכח להתגבר על כחות הטומאה לא רק במלחמת הגנה אלא גם במלחמת תנופה ל"הגנת ישראל" לבעור רוח הטומאה, שהיא הרוח הרעה של העמלקות, לבערה מקרב ישראל, התגברות גמורה על היצר הרע ועל כל המדות הרעות

This is the Tikkun of year ס of Machzor HaGadol פ"ה. Victory at זית זך.

תקון שביעי: התיחדות. התיחדות קוב"ה ושכינתיה בסוד ג' חלקי האותיות טצ"ץ ביסוד כי אחרי שיהיו שני העצים עץ יוסף ועץ יהודא לאחדים בידך תחילה, אז יהיו שניהם "לאחד בידי" היינו ביד ה'. דא גאולת האמת עד דרגת. משוש חתן על כלה, שלמות הגאולה

על דרך הפשט: התיחדות, התיחדות עם קודשא בריך הוא. אחרי העליה בכל ששת הדרגות הקודמות אפשר להשיג את הדרגא של יחוד קוב"ה ושכינתי' והחזרת השכינה לציון ושלמות הגאולה מהרה אמן

This represents all Tikkunim after year ס, which are solely on the side of Kedusha. Tum'ah can no longer be strenghtened.